Mājas Par mums Kontakti Jaunumi Blogs Pievienot jaunu ziņu
9. decembris, 2021 pl. 13:41,
Nav komentāru
airBaltic nākamgad atvērs jaunu bāzi Eiropā
9 Dec, 2021, Bez komentāriem
Kā liecina tās nosaukums, Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir nozīmīga Baltijas reģionā. Līdztekus savam mezglam Rīgā tai ir bāzes arī kaimiņvalstīs Igaunijā (Tallinā) un Lietuvā (Viļņā). Nākamajā gadā aviosabiedrība plāno vēl vairāk paplašināties, izveidojot jaunu bāzi Eiropā. Tomēr, atkāpjoties no tradīcijām, šī bāze neatradīsies Baltijā.
Kopš koronavīrusa pandēmijas sākuma airBaltic ir demonstrējusi dinamisku pieeju savam tīklam. Tās rezultātā, kā septembrī ziņoja Simple Flying, aviokompānijas maršrutu portfelis šobrīd ir pārsniedzis maršrutu tīklu, ko tā apkalpoja pirms veselības krīzes.
Šodien Simple Flying Pasaules aviācijas festivālā Londonā bija iespēja tikties ar airBaltic izpilddirektoru Martinu Gausu. Latvijas nacionālās aviokompānijas dinamiskais tīkls bija viens no vairākiem tematiem, kas tika aplūkots aizraujošā sarunā par aviokompānijas darbību pandēmijas laikā. Runājot par airBaltic veiktajām izmaiņām maršrutos, Gauss paskaidroja, ka:
"Mums nācās samazināt lidojumu biežumu klasiskajos biznesa maršrutos, piemēram, Amsterdamā, Kopenhāgenā un Frankfurtē, par labu jauniem galamērķiem, kur ir pieprasījums atpūtas lidojumu dēļ. Tas noveda pie tā, ka šodien mūsu apkalpoto maršrutu skaits ir lielāks, [lai gan] kopumā mums ir mazāk bloka stundu jeb mazāk lidojumu."
Tā kā lidojumu biežums palielināsies, jo Eiropas aviācijas pasaule, cerams, sāks atvērties, Gauss apstiprināja, ka nākamgad airBaltic saņems vēl astoņus Airbus A220-300. Šo lidmašīnu piegāde sāksies pavasarī. Tomēr paplašināsies ne tikai flote.
Patiešām, airBaltic cer arī izveidot lielāku bāzu klātbūtni Eiropā. Tā plāno to darīt, atverot ceturto bāzi, kas papildinās tās esošās bāzes Rīgā, Tallinā un Viļņā. Gauss paskaidroja, ka tās atrašanās vieta pagaidām netiek atklāta:
"Mēs atvērsim bāzi Eiropā. Pagaidām ir pāragri spriest, kur. (...) Pēdējos divos gados mums [ir] izdevies veiksmīgi darboties Tallinā, kļūstot par līderi Igaunijas tirgū. (...) Un tas lika mums teikt, ka labi, mēs uzņemsimies nākamo un izvietosim lidmašīnas kaut kur citur, par ko mēs drīzumā paziņosim. Tas ir vēsturisks paziņojums, jo tas būs pirmais ārpus Baltijas valstīm."
Āfrika pagaidām nav paredzēta
Gauss Simple Flying arī paskaidroja, ka viņam bieži tiek uzdoti jautājumi par aviokompānijas dibināšanas perspektīvām Āfrikā. Galu galā tās Airbus A220 ir pietiekami tālu, lai apkalpotu kontinenta ziemeļus, un tā jau veic garus lidojumus uz tādām pilsētām kā Dubaija un Tenerife, kas ilgst gandrīz septiņas stundas. Tomēr pagaidām tas nav plānots. Gauss apgalvo:
"Mums nav problēmu ar lidmašīnas darbības rādiusu līdz Adisabebai, tāpēc cilvēki varētu teikt, ka Ziemeļāfrika [kā potenciālā vieta]. Bet man to jautāja, un tā nav pirmā vieta, kur airBaltic varētu novietot lidmašīnu."